Monday, March 16, 2009

Hmm.........

Setelah bertungkus-lumus selama 2 minggu, akhirnya kertas kerja utk program baksis kump 10 berjaya disiapkan. Sebagai tim. pengarah, aku harapkan agar kertas kerja ini dpt diluluskan dgn segera. Akt yg bakal dijalankan pd 28 Mac ni di Bkt Ekspo (jauhnya..) diharap dapat memuaskan hati semua ahli kump 10 baksis. Bukannya apa, ini sahaja yg termampu utk dilaksana lantaran KELONG_ANGAN (isi tpt kosong sendiri) AJK tertinggi program baksis kump 20 yg pada awalnya mahukan kami bergabung ttp akhirnya pada saat2 terakhir mengatakan tidak mahu bergabung pula. Sedangkan mereka yg beria-ia mahukan kami bergabung, katanya, "Lebih ramai lebih meriah. Kami amat mengharapkan agar kumpulan anda bersetuju untuk bergabung dgn kumpulan kami. Jgn risau, kami dah siapkan kertas kerja. So, korang tak payah buat kertas kerja." Ayat ini masih terngiang-ngiang di telingaku hingga ke tika ini. KELON_KANGAN mereka terserlah tatkala perjumpaan pertama telah diatur. Sesudah pegarah program kump aku (kak yuni), azah & huda ke kolej serumpun utk berbincang, mereka tak kunjung tiba. Punyalah telefon, tak angkat2. At last, pengarah kump 20 tu angkat hp. Katanya, "kumpulan kitorang tak nak bergabung. Ramai sgt." Terus letak hp. Sakitnya hati Allah shj yg tahu. Inilah susur galur ceritanya.. Maka 16 Mac, tatkala kertas kerja dihantar, kena tolak pula kerana:
1. x disertakan surat kpd tnc
2. terdpt kesalahan dlm anggaran belanjawan.
So, kene hantar esok.

Dengan hati yg kecewa setelah seharian menghabiskan masa dgn membetulkan kesilapan yg ada
shj pd kertas kerja, aku terus ke kelas Etnik. Hujan membasahi bumi aku redah jer. Sesampainya di kelas Etnik presentation baru bermula.

Bila salah seorang ahli kump etnik aku tiba, dia katakan pada aku n bad, "Korang buat bukan pengenalan je tau utk penulisan kajian lapangan. Tapi buat semua selain analisis survey." Aku buat2 x fhm. Aku sebenarnya dah lama bengang. Aritu aku, kurt n bad dah wat survey kat 2 sekolah. diorang wat 1 sekolah je. Fine. Soalan survey utk guru, bad yg perah idea bagai nak rak. dorang just taip balik je. Survey utk murid pun aku dah buat sikit. Bukan nak mengungkit tp nak sedarkan ahli kump aku tu yg masih nak ambil kesempatan dgn melemparkan tugas yg sepatutnya disiapkan, tapi tidak mahu dibuat. malas.

Ada saje kerja tambahan yg kene buat. Tatkala aku terus menyiapkan kerja yg diberi dgn secepat mungkin (kerana banyak komitmen lain, itulah pasal aku siapkan awal) & terus hanta kat dia, mulalah cakap , "korang kene buat ini tau. itu jugak.." dasar pemalas!!!! Tatkala telah berjanji utk memberi tugas kepada kami (3 budak lelaki dlm grup in) iaitu taip interview dgn 2 org guru besar, membuat pengenalan ttg kajian laporan
(termasuk latar belakang, skop kajian, objektif,......... dll) serta membuat pembentangan sahaja , alih2 bukan pengenalan je.. siap senaraikan lg 4 item baru melalui emel. Kesabaran aku tak dpt ditahan. Aku membalas emel yg diberi dgn penuh luahan yg terbuku dlm hati aku selama ini... Aku harap ko mengerti. Jgn asyik nak mengambil kesempatan atas org lain. dah.. aku malas nak fikir. yg penting apa yg dah dijanji, mesti dituruti...........................................................................


4 comments:

budak sihat said...

uhuhuh.
puas aku bace entri ni..
arap2 dorang sedarlah..
kompem pasni aku tobat nak join group tu lagi..

budak sihat said...

eh lupe lg 1..
kel0ngkangan adalah hak milik setiap l0ngkang..
heheheh..

budak sihat said...

eh lupe lg 1..
kel0ngkangan adalah hak milik setiap l0ngkang..
heheheh..

zapzappap said...

hehe.. aku pun harap mcm tu... bukan niat utk menyakitkan hati sesapa, to utk menyedarkan agar yg berlalu tak berulang.... mudah2an.